Monday, March 26, 2012

39 weeks

its gonna be the last week.check up arini ambik masa yg lama dari biase.
doc seluk kt bawah. oucchhh saket.tp sib baik dah ready awal2.
baby tak engage lg. baby besar dkt 3.6kg.doc risau gile baby besar.bile doc dh buat muka cuak aku ape ntah lg.
doc bg 2 choice nk tunggu lg 1 minggu atau induce terus.
aku ckp nk tunggu lg 1 minggu.tunggu sampai 40 weeks. doc ckp boleh tp kene check heartbeat baby dulu ok ke x.
so kene buat CTG.utk check heartbeat.lama jugak dkt 30 min. sampai terlelap jugak aku.

heartbeat baby ok.baby aktif.
so the decision is, ahad malam aku akan masuk ward. senin lepas smayang subuh doc akan induce.
in the mean time moga2 baby punya kepala turun kt saluran rahim tu supaya dpt la aku rasa contraction n at least rasa saket.
fuhh..nk tunggu lg 6 hari lg lama nk tunggu 9 bulan rupanya.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home