Friday, March 4, 2011

financial lesson #1

jangan invest dalam bentuk mata wang.especially mata wang us dollar.ekonomi us langsung tak kukuh sekarang dan melalui pembacaan, aku suspek tak akan pulih dalam masa terdekat atau paling teruk bukan dalam tahun 2011.

mistake aku, aku simpan duit us dollar and harap nilai mata wang us akan naik dari time aku beli (may 2010) $1=rm3.20. tp hari ni RM makin kukuh dan us dollar makin turun $1=rm3.03.banyak gak aku dah rugi kalu aku jual kat money changer.

untuk mengelakkan aku rugi banyak aku jual us dollar kat budak opis yg akan pegi us ujung bulan ni.aku deal harga terkini berdasarkan rate wawasan sentosa money changer $1=rm3.045.kat sini win win situation.dia untung sbb dia dpt rate murah wawasan sentosa tanpa perlu bersusah payah ke mid valley dan aku pun untung tak jual duit us aku dgn rate money changer yg obviously akan lebih rendah dari apa yg aku jual kat member aku.

jual beli foreign currency mmg pening sket.tp harus tahu supaya tak rugi especially pada yg slalu travel.sekian.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home