Saturday, July 24, 2010

roda roda kota raya

"Kat mana lagi campuran air panas,ais,sedikit susu dan teh recycle 10 kali beserta upah untuk mencampurkan semua tu diterima oleh masyarakat untuk dijual RM1.80?Pekerja KFC kerja pun RM3.50 sejam,baik ko jual air.Jual 3 gelas dah sama macam ko kerja sejam siap untung lagi."

petikan dr cursingmalay.

aku baca n baru aku realize.dulu aku keje jadik waiter.basuh pinggan.angkat pinggan.ambik order.angkat sisa makanan org.berdiri saket kaki selama sejam aku dpt rm3.50.baik aku jual air tepi jalan berdiri sepuluh minit aku dh boleh dpt rm4 kalu dpt jual 4 ketul air.

mungkin aku patut jual air suam aje.air suam kat klcc pun skarang dh rm1! mmg kurang ajar.

kadang2 aku fikir, kita bayar benda yg tersangat melampau mahal tp masyarakat still boleh terima and tak kisah keluarkan duit.

macam sehelai seluar ciplak levi's di downtown cheras yg dijual sampai rm50 padahal kat US aku boleh dapat satu helai yg original yg di beli di butik $19 yg kalu dihitung adalah lebih kurang rm60.baru aku rase tipah tertipu sbb penah beli suar levis sampai rm200.bodoh betul aku rase.

nih baru citer pasal suar...belum lagi citer pasal kereta, cukai jalan, pintu bla bla bla

tak taulah sape yg kaut untung atas semua cukai2 yg melampau tuh.nak ckp gov ambik sibuk dok ckp gov dibebankan dgn hutang.

haih...malas nak ckp lah....kalu pk mmg saket ati.yg tak saket ati orang2 yg dok kat dewan rakyat tu je.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home