Thursday, June 10, 2010

watch where the smoke goin!


location:kedai makan kawasan larangan merokok
cast:me dan 3 kawan lunch

tengah syok lepak makan n sembang2, asap rokok berkepul naik dah bercampur dgn udara air con.mamat 2 orang berpakaian smart gaya seperti org paham bahasa, baik punya isap rokok dalam air con dgn sign board terang2 tulis 'No Smoking'.

kawan 1: ada orang smoking eh dalam ni?
kawan 2: haah, blakang ko.
kawan 1: boleh tak isap rokok kat luar? sini tak boleh merokok lah. dengan berani nye die sound 2 org mamat tu.
aku:diam.tak nak menimbulkan sebarang kekecohan.
perokok 1:ohh....ye ke?
kawan 1:yelah....tuh tak nampak? sambil tunjuk kat signboard yg depan bijik mata die.
perokok 1:tape....dah biasa.

baik nye jawapan sambil perokok no 2 tanpa rasa bersalah sedut dan menghembuskan asap toksik.

aku: saya pregnantla bang! takleh bau asap ni! aku cakap separa kuat.

derang masih buat bodo.dalam hati rasa keciwa dgn sikap orang macam ni.lagi tak bley blah kalu ada orang camni masuk dalam lif sambil jari pegang rokok yg menyala, budget "aku nak naik lif kejap je" atau "aku tak isap kat dalam lif, aku pegang je, dah sampai floor aku senang sambung isap" atau lagi best naik lif tangan kiri kendung anak kecik, tangan kanan sibuk sedut rokok.
lepas 10 minit kitaorg makan asap baru derang blah angkat kaki.

moral of the story: aku tak anti perokok.ayah, pakcik, kawan, sedara mara aku isap rokok. just need a little respect.be considered.theres always a reason for the 'no smoking' sign to be there.

1 Comments:

Blogger penulis said...

dalam hal ni saya setuju dengan kamu.sometimes mamat2 ni bile dah kena sound terpaksa la buat2 macho sambung isap rokok lagi.takut maruah jatuh konon.pendapat ikhlas former smoker 8 years experience.huhu.

June 10, 2010 at 3:53 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home