Monday, June 7, 2010

berbudi bahasalah sket....

tempat:kedai tudung, masjid india

aku and tunang jalan menuju ke kedai tudung, disapa oleh pakcik yg muka ala pakistan.aku syak bukan warganagera.dibantu oleh seorang perempuan.

aku belek tudung yg tersangkut.pekenan dgn satu tudung kaler merah.boleh pakai dgn baju kurung kaler merah yg aku tempah jahit arituh.

pakcik:tudung tuh satu rm10, dua rm15.

aku swh tunang aku tawarkan rm8.minah perempuan tuh siap keluarkan tudung yg sama tapi dgn macam-macam kaler lain.

tunang:satu 8 ringgit boleh tak?

pakcik:tadi saya cakap macam mana?dua rm15, satu rm10.sekarang siapa yg mahu untung?you yg untung ka saya yg untung?

aku pandang muka tunang aku, aku ckp tak payah beli.dan aku terus blah tak pandang blakang langsung n dgr minah td sayup2 panggil "kak boleh, boleh rm8 kak!"

sib baik tunang aku jadik juruckp kalu tak dah lama aku hamburkan kata2 nista. dalam ati aku, aku untung sbb tak beli kat kedai kau, n ko rugi sbb rezeki tak masuk.

moral of the story: jgn blagak.belum lagi jual kayu balak!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home