Saturday, January 23, 2010

8 months to go....


january.....lagi lebih kurang 8 bulan to my wedding date....aku pilih 18 sept 2010....isnyallah kalu tade aral melintang....tade signifikasi pada tarikh yg dipilih.....just pilih sbb 16hb sept cuti hari malaysia jatuh pada hari khamis....so aku assume boleh memudahkan saudara mara,pakcik makcik aku.....at least jumaat boleh ambik cuti sehari.....

aku dh stat kumpul duit...tp aku prasan tak bertambah...asyik berkurang je duit simpanan aku...hishhh....perbelanjaan kenduri kendana, mak aku ckp mak aku nak sponser...alhamdulliah....syukur....hehe...bab2 yg kecik2 cam pelamin,mak up, baju, photograper, souvenior aku nak pakai duit aku sendiri....kalu boleh la...kalu budget mengizinkan....aku kene lebih gigih kumpul duit....

barang hantaran aku dh beli skit2....utk lelaki dh beli kasut, baju n perfume....9 dulang hantaran...mayb nak carik lagi satu barang....tp tatau lagi....yg lain2 bagi makanan cam coklat, kek.utk perempuan iaitu aku lah bakal dpt pun dh beli sket2....heheh....yg pastinye semua tuh aku la yg pilih n mintak cik abang belikan....hehhe...kasut,beg,set make up, n perfume....dh lengkap dh.....mmg kitaorg ske beli awal2....

aku dh book make up artis....n aku tempah skali baju pengantin kat die....baju sanding die akan buat yg baru khas utk aku...gile special, kak awin nama die...gile peramah...aku ske die....taip kat google seindah wajah...yg paling atas skali tuh website die.... skarang baru nak usha2 fotographer n pelamin....fotographer aku nak carik yg ambik gambar cantek n within aku nye budget....niat dalam ati nak aje ambik mamat fotograper yg ambik gambar kawin anak lelaki anuar ibrahim tu...danial zain...(http://danielzainphotography.blogspot.com/) tp ntah brape ribu la agaknye die punye charge....aku email mintak quotation pun die tak layan....mayb aku nih bukan potential client die agaknye....cis...mayb jugak die hanya layan anak org kenamaan ajer....kalu sapa leh rekomen fotograper yg best please bagitau... ;)

bulan 3 aku akan ke jakarta....mayb nak carik souvenior utk tetamu nak carik kain utk sendiri n utk family pakai....banyak gak duit kene pakai....penin gak...

apa lagi ye....ohhh...aku kene carik tailor yg berkaliber utk nak jahit baju nikah aku....tp tak sure lagi nak buat atau sewa je....sbb kain yg aku beli kat gulatis kaler pink...baru aku sedar slalu nye org nikah pakai baju kaler putih....pehtuh aku sanding nak pakai baju pink gak....banyak pulak la pink nye...so aku tak decide lagi...

hurm....tema wedding aku will be meriah, nampak luxurious tp within budget...heheh...ade ke nak murah tp nampak mahal...hehe...apa2 je lah...

1 Comments:

Anonymous josephine chang said...

wah..already settle tarikh...mesti excited kan,liza?congrats!tersangat gembira for you, seriously. I masih ingat kita masa tadika, then sekolah rendah,kelas pun sama saje, menengah pun sama except form 1 only...up to form 5, lepas tu,uni pun sama...haha..walaupun bukan close sangat, tapi i masih ingat u. hehe...take care,ok?

January 27, 2010 at 5:51 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home