Friday, December 11, 2009

weight management

smalam dalam perjalanan aku ke stesen lrt masjid jamek....biasalah ramai org berdiri kat tangga bagi macam2 flyers nak promote ape ntah aku pun tak tau....males nak ambik port....setiap kali aku lalu mmg port derang kat ctu, setiap hari org yg sama.Mayb product tak laris lagi terpakse la menapak kat ctu lagi....tp smalam ade pompuan yg aku tak penah tgok bagi flyers kat ctu....so aku ambik....sambil berjalan aku baca n aku pandang balik kat minah yg bagik aku flyers tuh....aku musykil jap...n aku toleh ke belakang lagi skali kat minah tuh...hurmmm

flyers bercetak"peluang terakhir anda utk penurunan berat badan"....yg membuatkan aku pandang 2 kali sbb aku tgok yg pemberi flyers pun tak represent service yg di offer.....marketing mmg fail.....buat la cam slim world nak laku kan product ambik erra, nisdawati wardina jadik model, baru orang tertipu mmg boleh kurus...

kat tv, suratkhabar,billborad banyak giler slimming center, obat kurus,krim kurus buat iklan pasal kuruskan badan.dulu mmg aku percaya gile mmg bole kurus bile tgok iklan2 tu...penah gak la terjebak...tp pas aku dh kenal apa tu photoshop dn segala macam software lagi yg ada baru aku tau semua tu adalah marketing strategi mereka utk memperdayakan pengguna yg naif cam aku dulu...

photoshop fail....kalu iyer pun edit la btol2...nih dh tade right propotion dh...semua nak kecikkan sampai
lengan nampak cam kartun!

aku tak percaya perlu keluarkan duit yg bnyak utk nak kurus...cara paling selamat, murah n senang adalah bersenam.kecuali la kalu anda enrool fitness first....kenela kuarkan duit..Hanya perlu ada sedikit rasa rajin utk bersenam.Mesti boleh...tade mende kat dunia nih buat bende yg senang...kalu nak kurus kenela suffer sket..kene bersenam setiap hari....manala boleh kurus kalu kite duduk je kat sliming center tuh...Maddona pun bersenam 6 kali seminggu...kalu kite bersenam skali seminggu or tak bersenam langsung camne la nak kurus....bersenam malas...tp nak buang lemak...dh tuh camne....tuh yg sampai kes hilang nyawa, badan bengkak lepas treatment sedut lemak....

aku pun dh semakin jarang bersenam...dulu kat cyber boleh la tiap petang g jogging....skarang keje kat kl....balik pun dh tersedia penat....nak angkat kaki sarung kasut sukan pun tak berdaya....kalu org ckp kat aku...aku boleh la ckp banyak...aku tak penah gemuk lagi...cuba la nanti dh beranak...baru tau....tp aku ckp mende nih sbb aku yakin aku takkan g slimming center or g sendut lemak ke ape haram jadah sbb aku tau aku takkan ade duit beribu2 lemon nak wt semua tu....kalu aku ade duit pun baik aku g melancong...ngeh

p/s:kalu la bob jadik personel trainer aku....tiap ari bersenam pun tak kisah....hahah

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home