Thursday, November 26, 2009

lelaki ini....

aku penah antakan die g walk in interview MAS di kelana jaya....dia tatau jalan dan sebagai kak ngah yg baik ati teman n tunjukkan jalan ke kj.....asalnye nak gerak dr rumah di rembau kui 5 pagi supaya sampai awal...biasalah dh nama pun walk in mmg confirm ramai....aku awal pagi dh bangun....siap kemas barang semua.....tp die...baru nak gosong baju kemeja, gosok seluar....kemas alat tulis...padahal malam seblum dh warning awal2 kemas semua bende....pehtuh baru nak smayang isyak....isyak k time kui 5am tuh...last2 gerak dr rembau kui 6 pagi....aku dlm ati...time management fail!

sampai2 kj org dh ramai dh berbaris di pintu masuk MAS....aku tgok die glabah semcm....lambat je kuar dr keta...so aku decide nak bariskan dulu.....takot ramai lagi org....aku g baris....tunggu 20min tak sampai2....aku g tgok balik die kat keta....rupanye....baru nak pakai baju kemeja...susun resume, susun sijil....ya ampun....sabo je la aku.....

org yg aku maksudkan adalah adik laki aku...die sorang je laki....mmg aku akui sengal....sgt2....kadang2 mmg bole buat gadoh....mayb sbb die anak laki sorang so sedikit spoilt...dimanje kan oleh mak n ayah...

n hari ni dpt berite gembira die diterima masuk ke Institut Teknologi Petroleum PETRONAS (INSTEP)...bagus...tiap ari aku doakan ade rezeki dak ni....training setahun...fees FOC,makan, tempat tinggal di sediakan plus ade elaun....berbaloi2.....ade rezeki dpt keje dgn petronas...tak pun company oil n gas yg lain....yg penting sijil mmg laku....lapang sket dada aku bile dah nampak masa depan adik aku yg sorang ni....dn aku tahu mak,ayah n kakak aku pun rase yg sama...

sengal2 die pun...sib baik pandai jugak....hehehe...syukur alhamdullilah

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home